English العربیه
آذر ۰۵, ۱۳۹۷
افتتاح دو مسجد در روستاهای زلزله دیده
افتتاح دو مسجد در روستاهای زلزله‎دیده؛ افتخاری دیگر برای گروه ایستک در خدمت‎رسانی

روه سرمایه‎گذاری ایستک با افتتاح دو مسجد در دو روستای زلزله‎دیده در شهرستان سرپل‎ذهاب در استان کرمانشاه بار دیگر پیشگامی‎اش را در تعهد و التزام به فعالیت‎های اجتماعی عام‎المنفعه اثبات کرد.
به گزارش روابط‌ عمومی شرکت ایستک، در آبان ماه سال گذشته و از نخستین روزهای وقوع زلزله‎ی کرمانشاه گروه سرمایه‎گذاری ایستک در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی‎اش، ضمن ارسال پیام تسلیت و ابراز همدردی با زلزله‎دیدگان غرب کشور و علاوه بر اعزام هفت کانتینر شامل هزاران لیتر نوشیدنی‌های تولید ایستک و ارسال بزرگترین محموله‎ی کانکس به تعداد ۳۵۰ کانکس به مناطق زلزله‎دیده، برنامه‎ی ساخت و افتتاح دو مسجد در شهر سرپل‎ذهاب را نیز به عنوان اصلی‎ترین محورهای توسعه‎ی فعالیت‎های اجتماعی خود مدنظر قرار داد. در همین راستا دو روستای زلزله‎دیده‎ی «تایشه‎ای» و «تپه‎ماران» انتخاب گردیده و کلنگ تاسیس دو مسجد هرکدام ۶۵۰ متر مربعی با نام «نبی‎اکرم» در آذر ماه سال گذشته به همت انور روزچنگ (مدیرعامل و رییس هیئت‎مدیره‎ی شرکت ایستک) و به نام پدر ایشان «حاج احمد روزچنگ» زده شد تا سرانجام بعد از گذشت چند ماه و با تکمیل فرآیند ساخت و ساز، مراسم افتتاحیه‎ی این دو مسجد در روز دوشنبه مورخ پنجم آذر ماه ۱۳۹۷ و مقارن با هفته‎ی وحدت برگزار گردید.
این افتتاحیه به میزبانی خانواده‎ی روزچنگ و گروه سرمایه‎گذاری ایستک، با حضور مسئولین بلندپایه‎ی استانی، روحانیون معزز، هنرمندان نام‎آشنای کرد، با همراهی صدها تن از دیگر خیرین و ساکنین منطقه و با اجرای اسعد و مسعود ورمزیار و آرمان میرپناهی در روستای تایشه‎ای در شهرستان سرپل‎ذهاب برپا شد. در آغاز این مراسم، رامتین روزچنگ به نمایندگی از پدرش (انور روزچنگ) و گروه سرمایه‎گذاری ایستک عهده‎دار سخنرانی مراسم بود. او در سخنانش با اشاره به پیوند عمیق خانواده‎ی روزچنگ با مردمان خطه‎ی غرب تاکید کرد که این خطه‎ همیشه فراتر از نقطه‎ی مهم سرمایه‎گذاری و اشتغال‎زایی، زادگاه خانواده‎ی روزچنگ بوده و این خانواده در تمام سال‏های فعالیت و رونق بخشیدن به عرصه اقتصادی کشور هیچگاه ریشه‎های خود را فراموش نکرده‏ و به هویت، زبان و فرهنگ خود وفادار مانده است. رامتین روزچنگ تصمیم به ساخت این دو باب مسجد از سمت خانواده‎اش را اهمیت این بنا در آموزه‎های اسلامی بیان داشت. او ضمن اظهار امیدواری به این امر که گشودن درهای این مساجد برکت را به خاک زلزله‎دیده‎ی این خطه و امید را به قلب‎ها‎ی ترسیده مردمان کرد برگرداند یادآوری کرد که تلاش‎های خانواده‎ی روزچنگ در حمایت از مردم زلزله‎دیده‎ی کرمانشاه به نخستین روزها و ماه‎های وقوع زلزله محدود نبوده و تا به امروز هم ادامه داشته است. او افتخار خانواده‎ روزچنگ را در این دانست که زنان، مردان و کودکان این خطه آن‎ها را پشتیبان همیشگی خود بدانند. فرزند انور روزچنگ در پایان با تاکید چندباره بر اهمیت عملیاتی کردن شاخص‎های مسئولیت‎های اجتماعی برای گروه‎سرمایه‎گذاری ایستک؛ چنین اقداماتی مانند ساخت این دو باب مسجد را فعالیت‌هایی پیش برنده منفعت اجتماعی و فراتر از منافع شرکت مطرح کرد.
در ادامه‎ی این افتتاحیه‎، سخنرانی مقامات مسئول و و روحانیون مدعو زینت‎بخش مراسم بود. ماموستا ملااحمد بهرامی (عالم و روحانی برجسته‎ی اهل سنت) در سخنان خود با اشاره به نقش حیاتی مساجد در تربیت اجتماعی و سیاسی، از حمایت خانواده‎ی روزچنگ در یک سال گذشته از مردمان زلزله‎زده قدردانی کرد. مهرداد سالاری (معاون عمرانی استانداری کرمانشاه) ضمن ارائه‎ی گزارشی از میزان خسارات زلزله‎ی سال گذشته و بازسازی‎های صورت‎گرفته، اهتمام خیرینی چون خانواده‎ی روزچنگ به کار خیر را مایه‎ی دلگرمی و مباهات مردم منطقه دانست. فرهاد تجری (نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس‎ شورای اسلامی) با تبریک هفته‎ی وحدت حضور خیرین در مناطق زلزله‎دیده را امیدبخش مردم این مناطق عنوان کرد. رحمانی‎زاده (دهیار روستا‎ی تایشه‎ای) نیز علاوه بر خواندن پیام تقدیر و تشکر مردم منطقه از خانواده‎ی روزچنگ اذعان امیدواری کرد که کار نیک چنین خیرینی در سراسر جامعه الگوی همگان شود.

این مراسم افتتاحیه اما تنها مزین به حضور مسئولین و روحانیون نبود بلکه هنرمندان نام‎آشنای کرد هم در تهنیت و تبریک میلاد پیامبر اکرم به اجرای برنامه ‎پرداختند. شهرام منصوری، پیام عزیزی و سعدالله نصیری از جمله هنرمندان مدعو به این مراسم بودند که با صدای گرمشان روایتگر میلاد رسول خدا شدند.
سرهنگ عبدالحسین یوسفی(مشاور فرمانده سپاه بیت‎المقدس استان کردستان) نیز در این مراسم حضور داشت و ضمن اشاره به تلاش شبانه‎روزی نیروهای نظامی و مردمی در یک سال گذشته برای بازسازی مناطق زلزله‎زده، خیرین را بازوی کمکی جامعه در مقابله با بحران‎ها توصیف کرد و نقش خانواده‎ی روزچنگ را در یک دهه‎ی گذشته در خطه‎ی غرب در دو حوزه‎ی اشتغال‎زایی و فعالیت‎های عام‎المنفعه غیرقابل‎چشم‎پوشی دانست. ماموستا مصطفی شیرزادی (امام جمعه‎ مریوان) نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به فضیلت مسجدسازی، مسجد را دانشگاهی برای پرورش فکر و روح دانست. با پایان یافتن ایراد سخنرانی‎ها، در حضور مسئولین و روحانیون از حاج احمد روزچنگ به‎عنوان خیر برتر تقدیر شد و لوح یادبودی به ایشان اهدا شد. در پایان مراسم درهای این دو مسجد در دو روستای «تایشه‌‏ای» و «تپه‎ماران» با دستان پرسخاوت حاج احمد روزچنگ گشوده شد و بعد از تلاوت اذان ظهر توسط پیام عزیزی نماز جماعت با حضور مسئولین، روحانیون و مدعوین اقامه گردید.
گروه‎سرمایه‎گذاری ایستک ضمن تکیه بر ارزش‎های ایرانی و اسلامی همواره اخلاق‎مداری در کسب‎وکار را با هدف به حداکثر رساندن رضایت همگانی مد نظرداشته است و فهرست بلندبالا و غنی فعالیت‎های اجتماعی این گروه نه تنها اثبات این مدعا بلکه بیش از آن ادای دینی به حمایت همه‎جانبه مصرف‎کنندگان از این گروه در تمام سال‎های فعالیتش است. ایستک همواره رسالت خود را خدمت به ایران اسلامی بیان کرده و اشتغال‎زایی در مناطق مختلف کشور و اهتمام به فعالیت‎های عام‎المنفعه در ابعاد گسترده نام این گروه تولیدی و صنعتی را به جلا و اعتبار خدمت‎رسانی مزین کرده است.