English العربیه
دی ۲۴, ۱۳۹۷
میوه ها عطر و طعم را به نوشیدنی ها بر می گردانند
میوه‎ها عطر و طعم را به نوشیدنی‎ها برمی‎گردانند

 

سلامت، تغذیه و برچسب‎های دوستدار طبیعت همچنان اصلی‎ترین محرک‎ها در سمت‎وسو دادن به موج نوآوری در صنعت نوشیدنی‎اند. مشتریان بیشتر به دنبال نوشیدنی‎های کاربردی هستند که مزایایی مانند سلامتی نفوذناپذیر، تامین ویتامین موردنیاز و بهبود وضعیت عمومی تندرستی را با خود به همراه دارند و حالا نه تنها میوه‎هایی چون تمشک، هندوانه، انبه و نارگیل، طعم‎ و رنگ طبیعی را به نوشیدنی‎‌ها اضافه کرده‎اند بلکه دیگر میوه‎های عجیب و غریبی چون آسرولا (acerola) و دراگون فروت (dragon fruit) نیز در صحنه‎ی نوشیدنی ظاهر شده‎اند.
کریستن فرر، مدیر بازاریابی و نوآوری Lawrenceville, N.J.-based iTi Tropicals به جریان‎‎ها وشیوه‎های استفاده از میوه‎ها در نوشیدنی ها اشاره می‎کند و می‎گوید: این جریان‎های تازه شامل افزایش نوشیدنی‎های «برای شما بهتر است» می‎شوند. محبوبیت نوشیدنی های تخمیرشده مانند کومبوچا، سرکه‎های نوشیدنی و سایر نوشیدنی‎های افزایش‎دهنده‎ی پروبیوتیک، آب‎میوه‎های کلدپرس (coldpress) و فناوری فرآوری با فشار بالا (HPP) همه خبر از تغییر و تحول‎های تازه در دنیای نوشیدنی می‎دهند.
فرر توضیح می‎دهد: نوشیدنی‎های کاربردی باعث افزایش سلامتی می‎شوند. آب‎های معدنی و گازدار، آیس‎تی با تکه‎های میوه، آب درخت افرا و آب کاکتوس بر میزان استفاده از میوه‎های تاثیر می‎گذارند. آب‎میوه‎های کلدپرس و فناوری فرآوری با فشار بالا (HPP) در به کار انداختن طعم میوه‎های گرمسیری کمک می‎کنند زیرا آن‎ها حداقل فرآوری را تکمیل کرده‎ و نمایه‎ای از طعم‎های درخشان را فراهم می‎کنند.
وی ادامه می‎دهد: مصرف‎کنندگان به دنبال نوشیدنی‎هایی هستند که به آنها انرژی بدهند و تاثیر مثبتی بر سلامتی‎شان بگذارند. طعم‏های گیاهی محبوب‎تر شده‎اند و میوه‎ها اغلب با طعم‏های ناآشنا و گیاهی مانند گل‎بابونه، زنجیبل و چای سبز ترکیب می‎شوند. محبوبیت طعم‎های گیاهی به شدت توسط بخش عظیمی از مصر‎ف‎کنندگان گسترش یافته‎ است همان گروهی که در سودای نوشیدن الکل کمتر و بازگشت به انواع موکتل و نوشیدنی‎های غیرالکلی‎اند.
تام پین مشاور صنعتی در the U.S. Highbush Blueberry Council, San Mateo, Calif به جریان «نوشیدنی‎های صبحانه» به عنوان یک نمونه‎ی خوب در راستای گسترش درخواست برای بلوبری اشاره می‎کند. نوشیدنی برای صبحانه روند رو به رشدی را در میان مصرف‎کنندگانی که دنبال راهی برای یک صبحانه‎ی ساده و سریع‎اند در پیش گرفته است. صبحانه‎های نوشیدنی که شامل بلوبری هستند مواد مغذی فراوانی را برای فراهم بدن می‎کنند. بلوبر‎ی‎های شیرین در انواع مختلف اسموتی، آبمیوه، چای و نوشیدنی‎های انرژی‎زا و ورزشی کاربرد دارند.
زمانی که کار به منبع‎یابی ترکیبات میوه می‎رسد بسیاری از شرکت‎های سازنده‎ی نوشیدنی بر جریان‎های اقلیمی بسته به منطقه‎شان تمرکز می‎کنند و با توجه به میوه‎ی مخصوص آن منطقه برند نوشیدنی خود را پیش ببرند.
آناناس، انبه، پشن‎فروت، دراگون‎فروت، بلوبری، آسرولا، انار، جک‎فروت، استارفروت از جمله میوه‎هایی هستند که سازندگان نوشیدنی از آن‎ها برای اضافه کردن طعم و مزه به انواع نوشیدنی بهره می‎برند.
کریس هاج مدیر فروش شرکت Oregon Fruit می‏‎گوید: امروزه به میوه به عنوان یک منبع الهام و نوآوری نگاه می‎کنند. میوه‎های گرمسیری در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته‎اند. چند سال گذشته Oregon Fruit شروع به منبع‎یابی در میان میوه‎هایی مانند انبه، آناناس، پشن‌‎فروت کرد و پوره‎ی این میوه‎ها را در میزان محدود ارائه کرد. در حال حاضر هر طعم به یک پیشنهاد مناسب برای تمام سال تبدیل شده است و انبه و آناناس جزو ده فروش برتر ما هستند. او ادامه می‎دهد: افزایش محبوبیت غذاهای قومی در رستوران‎ها و آشپزی‎های خانگی منجر به رشد استفاده از میوه‎های گرمسیری برای تکمیل طعم‎های مدعی و نو شده است. میوه‎های گرمسیری شاداب‎کننده‎اند. خاصیت پاکسازی دارند و تسکین‎دهنده‎ی داغی و تندی غذاهای پرادویه‎اند. او همچنین تاکید می‎کند که بسیاری از میوه‎های قدیمی مدرسه مانند انگور سیاه، آلو، تمشک و کرن‎بری نه از طریق نوستالوژی بلکه به واسطه عطر و طعمشان موردتوجه مجدد قرار گرفته‎اند. این میوه‎ها گزینه‎های جذاب برای تولیدکنندگان نوشیدنی‎ای هستند که به دنبال طعم‎های ارزان‎تر و خانگی‎تری از میوه‎های وارداتی هستند.
نسل از پی نسل، مواد غذایی غیرمصنوعی توسط مصرف‎کنندگان دنبال می‎شوند. خواص این میوه‎ها برای سلامتی بارها مورد تاکید و تامل قرار گرفته‎اند. برای مثال بسیاری از شرکت‎های سازنده‎ی نوشیدنی به خواص هندوانه برای سلامتی پرداخته‎اند. هندوانه به عنوان پایین‎آورنده‎ی فشارخون شناخته می‎شود. این میوه همچنین سرشار از آنتی‎اکسیدان است. سیترولین موجود در هندوانه باعث انبساط رگ‎های خونی می‎شود. علاوه بر هندوانه تاکید بر خواص و مزایای استفاده از انبه نیز در صنعت نوشیدنی بیش از پیش به چشم می‎خورد. این میوه با طعم شیرین و درخشانش سرشار از ویتامین‎های آ، ث و ای است. آسرولا نیز که به عنوان گیلاس باربادوس شناخته می‎شود به عنوان یک میوه‎ی خارجی در حال ظهور است؛ منبعی غنی از ویتامین ث با یک طعم ترش دلپذیر. در کنار شیرینی پشن‎فروت این طعم ترش به خوبی با طعم میوه‎هایی چون سیب و انگور ترکیب می‎شود.
اگرچه تولیدکنندگان نوشیدنی میوه‎ها را در تولید انواع محصولات به کار می‎گیرند. متخصصان تطبیق‎پذیری و همه‎کاره بودن این مواد را برجسته می‎کنند. برای مثال بلوبری با انواع گیاهان، ادویه‎ها و بسیاری از طعم‎ها مانند زنجبیل، کاکائو، لیموناد هماهنگی دارد. بلوبری همچنین می‎تواند برای تولید آنتی‎اکسیدان در انواع چای، آبمیوه‎ها و موکتل‎ها مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: bevindustry.com